Impact

Leeuwenmoed: midden in de maatschappij
Met de hernieuwde clubvisie kiest Willem II duidelijk positie. De club wil verder bouwen aan sportieve ambitie, financiële stabiliteit en maatschappelijke relevantie. Eén van de speerpunten in die visie is de overtuiging dat Willem II midden in de maatschappij moet staan. Als club van en voor de stad. Als verbindende kracht tussen mensen, generaties en wijken.

Om die ambitie waar te maken, is het Leeuwenmoed Partnership van onschatbare waarde. In deze unieke samenwerking hebben achttien betrokken partners zich voor minimaal drie jaar aan de club verbonden. Niet om zichtbaar te zijn op het shirt, maar om samen met Willem II maatschappelijke impact te realiseren in Tilburg en de regio.

Of het nu gaat om jeugdprojecten in de wijk, aandacht voor mentale gezondheid of sociale acties in de stad: samen met de Leeuwenmoed Partnergroep beschikt Willem II over de ruimte en middelen om ook buiten de lijnen van betekenis te zijn. Met partners, spelers, supporters en stad, samen dragen we dit maatschappelijke verhaal.

Het shirt is daar een krachtig symbool van: puur, onbeschreven, gedragen met lef. Maar de échte impact zit in wat we er samen mee doen.

Leeuwenmoed. Midden in de maatschappij.

Van visie naar actie
Het Leeuwenmoed Partnership is méér dan een symbolisch gebaar. Het is een katalysator voor concrete initiatieven waarmee Willem II zijn rol als maatschappelijk betrokken club invult. Projecten gericht op verbinding, gezondheid, inclusie en gelijke kansen worden mede mogelijk gemaakt door de Leeuwenmoed Partners die zich achter de maatschappelijke koers van de club scharen.

Een voorbeeld daarvan is het omarmen en versterken van de campagne “II is beter dan I” een initiatief dat de kracht van samen centraal stelt. De boodschap is helder: je bereikt meer door te delen, door te verbinden en om te zien naar elkaar. Waarden die naadloos aansluiten bij de clubvisie én het Leeuwenmoed gedachtegoed.

Bericht delen