Wouter van der Steen verlengt contract met een jaar
Fotografie door
Toin Damen

Willem II en Wouter van der Steen (36) hebben overeenstemming bereikt over een contractverlenging van één seizoen. De ervaren doelman blijft daardoor ook komend seizoen verbonden aan de Tricolores.

Van der Steen kwam vorig jaar transfervrij over van Helmond Sport. Nadat hij in de voorbereiding een blessure opliep, werkte de doelman zich stap voor stap terug en sloot hij in de tweede seizoenshelft weer aan bij de groep. Voor Van der Steen is de contractverlenging een mooi vervolg op zijn terugkeer.

Afbeelding
Wouter

Vertrouwen
‘Ik ben blij dat ik ook komend seizoen onderdeel uitmaak van deze mooie club’, aldus Van der Steen. ‘Het afgelopen seizoen was voor mij persoonlijk moeilijk, maar in de laatste fase heb ik me teruggeknokt en voelde ik me weer echt onderdeel van de groep. Het vertrouwen dat ik van de staf, mijn teamgenoten en de mensen binnen de club heb gekregen, heeft daar een grote rol in gespeeld. Ik kijk ernaar uit om ook komend seizoen mijn bijdrage te leveren, op het veld én daarbuiten.’

Professional
‘Wouter heeft zich de afgelopen periode teruggevochten en laten zien wat voor professional hij is’, aldus technisch directeur Freek Heerkens. ‘Hij vervult een belangrijke rol binnen de groep en is met zijn ervaring en persoonlijkheid van waarde voor onze selectie. Daarnaast weet hij wat er gevraagd wordt en kan hij er staan wanneer het nodig is. We zijn blij dat hij ook komend seizoen onderdeel blijft van Willem II.’

Bericht delen