Willem II en de VriendenLoterij slaan de handen ineen
Fotografie door
Toin Damen

Willem II en de VriendenLoterij slaan de handen ineen. De loterij is sinds 2024 maatschappelijk partner van de Keuken Kampioen Divisie en gaat nu ook specifiek met de Tricolores de samenwerking aan.

De samenwerking bestaat onder andere uit zichtbaarheid voor de loterij in Koning Willem II stadion, de VriendenLoterij Fieldseats voor deelnemers, clubprijzen in het prijzenpakket van de loterij en stadionwerving. Van ieder verkocht lot bij het stadion gaat 40% naar Willem II Betrokken ter ondersteuning van maatschappelijke projecten. 

Verschil maken
‘Door de samenwerking met de VriendenLoterij versterken wij onze maatschappelijke impact in Tilburg en omstreken,’ aldus commercieel manager Tom van Dijk. ‘Net als de VriendenLoterij willen wij midden in de maatschappij staan. We willen zichtbaar en toegankelijk zijn voor de mensen in onze stad, en projecten realiseren die écht bijdragen aan verbinding. Dankzij deze samenwerking kunnen we onze maatschappelijke programma’s verbreden en meer Tilburgers bereiken. Met voetbal als verbindende factor kunnen we samen het verschil maken.’

Impact versterken
‘We zijn trots op onze samenwerking met Willem II, een club die niet alleen sportief herkenbaar is, maar ook een sterke maatschappelijke rol vervult in Tilburg en de regio,’ aldus Geert Friebel, Hoofd Marketing & Partnerships van de VriendenLoterij. ‘Met dit partnerschap sluiten we aan bij die brede betrokkenheid en ondersteunen we initiatieven die beweging, gezondheid en sociale verbondenheid stimuleren. Zo versterken we samen de impact die de club al jarenlang maakt binnen de Tilburgse gemeenschap.’

Bericht delen