Willem II presenteert met trots Leeuwenmoed: een uniek maatschappelijk initiatief dat de echtheid en kracht van de club weerspiegelt. Met Leeuwenmoed wordt het mooiste shirt van het land, in samenwerking met 18 partners, voor minimaal drie jaar teruggegeven aan alle Willem II’ers. Willem II is wereldwijd de enige club met hoofdpartners zónder commerciële uitingen op het thuisshirt. Hiermee tonen de club en haar partners samen Leeuwenmoed.
Met Leeuwenmoed kiest Willem II bewust voor een koers die past bij de visie van de club: échtheid, verbindend en met lef. Niet geleid door het grote geld, maar door overtuiging en karakter. Zoals het hoort, op z’n Tilburgs.
Shirt teruggeven
Leeuwenmoed is in voetballand uniek in zijn soort. Het combineert maatschappelijke impact met commerciële partnerships, zonder concessies te doen aan de identiteit van de club. Algemeen directeur Merijn Goris licht toe: ‘Met Leeuwenmoed willen we als club laten zien waar we voor staan. We vertalen onze kernwaarden Echt Willem II, de Vriendschapsband en Leeuwenmoed door in alles wat we doen. Het Leeuwenmoed partnership met ons thuisshirt zonder uitingen van partners is daar het ultieme symbool van: de iconische uitstraling van het thuisshirt, de verbondenheid met partners die de club dragen, en het lef om als enige club ter wereld bewust te kiezen voor een leeg thuisshirt. We zijn trots dat we samen met onze Leeuwenmoed Partners deze koers kunnen varen en het mooiste shirt kunnen teruggeven aan onze achterban.’

Trotse club in een trotse stad
Een gemeenschappelijke waarde van alle partners die zich hebben verbonden aan Leeuwenmoed is hun band met de stad Tilburg. ‘We zijn trots op onze club én op onze stad. Willem II ís Tilburg en Tilburg ís Willem II,’ aldus algemeen directeur Merijn Goris. ‘We zijn ons bewust van de verantwoordelijkheid en betekenis die we voor de stad hebben. Daar willen we naar handelen en kracht aan geven. Om dat te benadrukken prijkt daarom komend seizoen vol trots ‘Tilburg’ op de rug van ons thuisshirt. Dankzij de Leeuwenmoed Partners staan de stad en de regio letterlijk en figuurlijk achter ons.’
Drie jaar verbonden
In de afgelopen maanden hebben diverse partners uit Tilburg en omstreken zich als Leeuwenmoed Partner aan de club verbonden voor minimaal drie jaar. Commercieel manager Tom van Dijk is trots op het initiatief en de 18 partners: ‘Het commerciële landschap verandert. Bedrijven willen vandaag de dag voelbaar zijn in de samenleving. Ze willen betekenisvol zijn,’ aldus Van Dijk. ‘Het is een andere benadering binnen het commerciële domein: meer impact, meer ruimte voor maatschappelijke campagnes én partnerships die passen bij het verhaal van de club én dat van de partner.’

De Leeuwenmoed Partners verbinden zich voor minimaal drie jaar aan de club. Niet om zelf zichtbaar te zijn, maar puur om samen met Willem II maatschappelijk impact te maken voor de club en de stad Tilburg en de regio. Van Dijk licht toe: ‘Achter de schermen is hier al maanden aan gewerkt. Dit unieke partnership is het resultaat van lef tonen en het aangaan van waardevolle samenwerkingen. Het zijn partners die écht iets willen betekenen voor de maatschappij. De diversiteit van de partnergroep is het mooiste compliment voor dit programma, van langlopende relaties tot volledig nieuwe partners uit allerlei industrieën.’
Van Dijk sluit af: ‘Dat we nu al zo’n mooie groep betrokken partners hebben die zich voor minimaal drie jaar aan dit initiatief committeert, zegt alles over de kracht van Willem II én van onze stad. In de komende weken en jaren zullen we de partnergroep verder uitbreiden, zodat de club, de stad Tilburg en de regio Midden-Brabant sterker worden dankzij dit initiatief.’
De Leeuwenmoed Partners die zijn aangesloten bij de start van dit unieke initiatief zijn: AVEC, BTT, Claassen Logistics, AVIA, Joore, TRIBE Security, City Marketing Tilburg, Verbo, Landal Klein Oisterwijk, Burgers Marketing, CWS Coffee Service, FLINK Nederland, Interpolis, DHL, Textaafoam, Versteijnen Logistics, Leisure for a Better Society, Rabobank
Bericht delen