II is beter dan I: samen maken we al verschil
Fotografie door
Toin Damen & Bram Schonewille

Met II is beter dan I vraagt Willem II, samen met haar Leeuwenmoed Partners, spelers en supporters, aandacht voor eenzaamheid onder jongeren. Een thema dat raakt en verbindt, en dat past bij een club die midden in de maatschappij staat en mensen samen wil brengen.

De kern van de campagne is eenvoudig en concreet. Door het kopen van II is beter dan I-sokken draag je direct bij aan het mogelijk maken van een wedstrijdbezoek voor jongeren die zich eenzaam voelen. Even niet alleen thuis, maar onderdeel van het grote geheel in het Koning Willem II stadion. Want de cijfers raken: 1 op de 3 jongeren voelt zich eenzaam.

Afbeelding
II is beter dan I

Lokaal gemaakt, met oog voor duurzaamheid
Zowel de supporterssokken als de wedstrijdkousen zijn geproduceerd door het Tilburgse VODDE, dat werkt met 100% gerecycled garen en restmaterialen een tweede leven geeft. Een bewuste keuze, die aansluit bij de wens om lokaal samen te werken en zorgvuldig om te gaan met mens en materiaal.

Afbeelding
II is beter dan I
De campagneboodschap achter op de wedstrijdkousen

Zichtbaarheid in stad en stadion 
Tijdens de campagneperiode is II is beter dan I structureel zichtbaar in Tilburg. In de Frederikstraat in het centrum werden acht waslijnen gespannen met meer dan 100 sokken, als opvallend en laagdrempelig symbool om aandacht te vragen voor eenzaamheid. Door de stad hangen campagneposters met de boodschap en de oproep om sokken te kopen om projecten tegen eenzaamheid te ondersteunen.

Ook in het stadion kreeg de campagne een plek. Tijdens de thuiswedstrijden tegen SC Cambuur (12 december) en Sparta Rotterdam (18 december) speelden de Tricolores, geheel toepasselijk, met de campagneboodschap achter op de wedstrijdkousen.

Dit jaar zetten diverse spelers en influencers zich in voor II is beter dan I. Met hun betrokkenheid wordt een breder publiek bereikt dan alleen de Willem II-supporters, want hoewel de cijfers in Tilburg iets hoger liggen dan het landelijk gemiddelde, willen we de boodschap verder laten reiken dan alleen Tilburg en omstreken. 
 

Verkooppunten door de hele stad
De II is beter dan I-sokken zijn verkrijgbaar via Willem II zelf, maar ook bij AVIA De Heikant en Reeshof, Voetbashop.nl Tilburg en het winkeltje van Info in Tilburg bij het Centraal Station. Daarnaast verkochten vrijwilligers van de Tricolores afgelopen zaterdag sokken tijdens het Tilburgs Winterparadijs op De Heuvel.

Afbeelding
II is beter dan I

De eerste resultaten zijn veelbelovend. Inmiddels zijn er ruim 700 paar sokken verkocht, waardoor meer dan 350 eenzame jongeren een wedstrijdbezoek kunnen bijwonen. Even onderdeel zijn van iets groters, samen in het Koning Willem II stadion in plaats van alleen.

Voortbouwend op eerdere edities
De campagne bouwt voort op II is beter dan I van vorig jaar, waarin Willem II eveneens aandacht vroeg voor eenzaamheid en het belang van omzien naar elkaar. Ook toen stond verbinding centraal, binnen en buiten het stadion.

II is beter dan I is een campagne in samenwerking met Scheepens | Your Creative Agency. Willem II spreekt daarnaast een groot dankwoord uit richting alle Leeuwenmoed Partners, die deze campagne mede mogelijk maken.

Bericht delen