Ambitie, gezelligheid en trots tijdens spelerspresentatie

Bijna 250 sponsoren en genodigden waren maandagavond aanwezig in de prachtige tuin van Auberge du Bonheur voor de spelerspresentatie van 2021. De presentatie van de selectie van dit seizoen werd omlijst door interviews, smakelijke gerechten en een quiz. 

De avond werd door presentator Rens Merckelbach (foto boven) afgetrapt met een openingswoord en een gesprek met Jos de Kruif (manager commerciële zaken Willem II). Hij bedankte de sponsoren voor de onvoorwaardelijke steun tijdens de roerige coronatijd. Meer dan vijftig procent zag uiteindelijk volledig af van financiële compensatie. De sponsoren werden onder andere beloond met een mooie replica van het beeld van Jan van Roessel, dat vanwege transportproblemen helaas pas in het najaar verwacht wordt. Maar het eerste exemplaar kon toch symbolisch overhandigd worden aan een van de sponsoren die de tegemoetkoming als eerste liet schieten.

Nieuwe sponsors

Ook de werving van nieuwe aanwas is goed verlopen. Inmiddels hebben tientallen nieuwe sponsoren kunnen zien dat Willem II uitstekend aan het seizoen is begonnen. Daarnaast zijn er nog meer ontwikkelingen op commercieel gebied. De Kruif: ‘Alle businessboxen zijn verhuurd en we hebben een nieuwe businesspartner aangetrokken. Max ICT heeft zich voor een periode van drie jaar aan de club verbonden.’ Ook zijn er plannen binnen de stadionmuren. ‘We willen de tweede verdieping in het stadion uitbreiden. Dat stond eigenlijk vorig seizoen op de planning, maar door de coronasituatie ging dat niet door. Onze verwachting is dat we er met het oog op volgend seizoen alsnog mee aan de slag kunnen’,  aldus De Kruif.

Hectisch

Joris Mathijsen nam de sponsoren vervolgens mee door de transferperiode, die hij bestempelt als hectisch. ‘Doordat we tot het laatste moment streden voor lijfsbehoud, was het lastig om de beoogde spelers al vroeg vast te leggen. Die willen toch zeker weten dat Willem II in de Eredivisie speelt.’ Ook de coronatijd bemoeilijkte het transferproces. ‘We konden alleen bij onze eigen wedstrijden live scouten.’ Uiteraard was er ook positief nieuws te melden. Qua uitgaande transfers ging het de club deze zomer voor de wind.

Blij met keuze

Ook hoofdtrainer Fred Grim nam de microfoon ter hand. Louter positieve woorden van de 56-jarige oefenmeester: ‘Ik heb het geweldig naar mijn zin hier in Tilburg. Ik vind Willem II een hele warme club en ik heb geweldige mensen om mij heen.’

En wat kan iedereen van dit jubileumseizoen verwachten? ‘Aan mij is gevraagd om Willem II weer herkenbaar voetbal te laten spelen. Dat willen de mensen hier graag zien. Als het lukt om met goed en aantrekkelijk voetbal de mensen te vermaken én punten te pakken dan kunnen we, zoals ik Willem II uit het verleden ken, meedoen om de plekken die er echt toe doen.’ 



Willem II bedankt Max Luxury Menswear, Max ICT, Van Mossel, Capi Europe, Bonheur Horeca Groep, Q-Promotions, First impression en J. van Esch voor het mede mogelijk maken van deze zeer geslaagde avond. 

Bericht delen