logo Willem II Willem II

Nieuws

7 mei 2014

Fanonderzoek 2013/14

Ook dit jaar heeft de KNVB Expertise weer onderzoek gedaan naar de mening van de fans. Het Fan Onderzoek 2013-2014 werd voor de 5e keer uitgevoerd in samenwerking met de Coƶperatie Eerste Divisie (CED). Door middel van twee metingen onderzoekt het KNVB Expertise centrum hoe de fans hun favoriete club beoordelen.

Ook dit jaar heeft de KNVB Expertise weer onderzoek gedaan naar de mening van de fans. Het Fan Onderzoek 2013-2014 werd voor de 5e keer uitgevoerd in samenwerking met de Coöperatie Eerste Divisie (CED). Door middel van twee metingen onderzoekt het KNVB Expertise centrum hoe de fans hun favoriete club beoordelen.

Uit de cijfers blijkt dat Willem II het erg goed doet tegenover andere Jupiler League ploegen. Zo scoort Willem II maar liefst een 9 voor de sfeeracties rondom de wedstrijd. Ook doet ‘’My Little Lady’’ het nog steeds altijd goed als er word gescoord, 75% beoordeelt dit nummer als (zeer) goed. Dankzij deze en andere punten zijn de fans ook erg tevreden na een bezoekje aan het stadion, zo zegt 94% erg tevreden te zijn. De nieuwe Willem II app doet het gelijk goed 38% van de fans volgt Willem II op de voet via deze app en maar liefst 80% van de gebruikers is erg tevreden over de nieuwe app. De Facebook pagina van Willem II heeft op dit moment al 17.300 likes en op Twitter hebben we bijna 9.000 volgers. 94% van de huidige seizoenkaarthouders zegt dat ze hoogstwaarschijnlijk hun seizoenkaart willen verlengen om Willem II volgend jaar in de Eredivisie weer aan te kunnen moedigen!