Nieuws.

FOX International Channels sluit zich aan bij Eredivisie Media en Marketing

08-08-2012

FOX International Channels (FIC) sluit zich aan bij Eredivisie Media & Marketing CV (EMM). Het mediabedrijf verwerft een 51% belang in EMM. Het voorstel daartoe is unaniem aangenomen door de 18 Eredivisie Clubs, KNVB en Endemol. Door het bestaande succes van Eredivisie Live te koppelen aan de internationale kennis, ervaring en het netwerk van FIC op het gebied van sportzenders, willen de twee partijen de Nederlandse voetbalfans een nog betere beleving bieden.

EMM is het mediabedrijf dat in 2008 werd opgericht door de Eredivisie clubs en Endemol. Binnen de onderneming worden de collectieve media- en sponsorrechten geëxploiteerd namens, en ten behoeve van, de 18 Eredivisie Clubs. EMM is vooral bekend vanwege de exploitatie van TV zender Eredivisie Live. Fox International Channels is in Nederland actief met de TV zender National Geographic Channel en de digitale zenders 24Kitchen, Nat Geo Wild en FOXlife.

Alex Tielbeke, directeur Eredivisie Media & Marketing: 'FOX International Channels maakt deel uit van een internationaal gezelschap van bewezen, geslaagde sportzenders in ondermeer Noord en Zuid-Amerika, Azie en nu ook in Europa. Met de inzet van die kennis, expertise en het bijbehorende netwerk zetten we een belangrijke volgende stap in het succes en de groei van Eredivisie Live.'

Frank Rutten, directeur Eredivisie Media & Marketing vult aan: 'Voor de Nederlandse clubs en fans is het goed nieuws dat we een dergelijke sterke partner kunnen verwelkomen. Uit het feit dat FOX International Channels gaat deelnemen in Eredivisie Media & Marketing spreekt een groot vertrouwen in de organisatie en waardering voor wat tot nu toe is bereikt. Samen bouwen we de komende jaren verder aan een succesvol en innovatief Eredivisie Live, een stevig fundament voor het totale voetbal en een verbeterde beleving voor de fans.'

Raymond van der Vliet, Algemeen Directeur FOX International Channels: 'We zijn zeer verheugd samen met EMM en de 18 Eredivisie clubs het sterkste voetbalkanaal van Nederland verder te ontwikkelen. Dat we het genre sport aan onze portfolio van bestaande merken in Nederland kunnen toevoegen is een eer en voorrecht. We rekenen erop dat wij met onze lokale en internationale ervaring en succes met betrekking tot de exploitatie van diverse kanalen, samen met EMM in staat zijn de Nederlandse voetbalfans optimaal en met hoge kwaliteit te bedienen.'

De samenwerking vindt plaats onder voorbehoud van goedkeuring door de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMA).

Eredivisie Media & Marketing CV
In het kader van de exploitatie van collectieve live TV rechten besloten de 18 Eredivisieclubs op 10 maart 2008 unaniem een nieuwe weg in te slaan. Voor de exploitatie van de live TV rechten werd gekozen voor het opzetten van een eigen voetbalkanaal in samenwerking met Endemol: Eredivisie Live. Zo kwam op 27 augustus 2008 een nieuwe entiteit tot stand: Eredivisie Media en Marketing CV (EMM), met Eredivisie CV en Endemol Sports Investments BV als commandite en Eredivisie Beheer BV als beherend vennoot. In het seizoen 2010/11 is ook KNVB toegetreden als partner in EMM. Het doel van de vennootschap is onder andere het optimaliseren van de commerciële exploitatie van de mediarechten en sponsorrechten ten behoeve van én namens de achttien Eredivisieclubs. EMM tracht zoveel mogelijk Nederlanders te verbinden met de Eredivisie, de hoogste voetbalcompetitie van Nederland. Door gebruik te maken van een gezonde exploitatie wordt getracht op sportief vlak een hoogwaardige en aantrekkelijke competitie te hebben én te houden in Nederland.

FOX International Channels
FOX International Channels (FIC) Benelux exploiteert National Geographic Channel en de digitale zenders 24Kitchen, Nat Geo Wild en FOXlife in de Benelux. FOX International Channels is de internationale multimedia tak van News Corporation. FIC ontwikkelt, produceert en exploiteert ruim 350 eigen nieuws-, sport-, film- en entertainmentkanalen in Latijns-Amerika, Europa, Azië en Afrika, in 37 talen. Deze kanalen en gerelateerde mobiele en HD-extensies bereiken wereldwijd ruim 1,1 miljard huishoudens. FIC heeft de ambitie hoge kwaliteit te leveren aan zijn wereldwijde gebruikers. FIC verwerft, ontwikkelt en (co)produceert scripted en non-scripted televisieprogramma’s voor digitale platforms, waaronder de populaire en voor een Golden Globe genomineerde serie The Walking Dead. FIC beheert vier productiestudio’s in de hele wereld en is verantwoordelijk voor de creatie van honderden televisie-uren. www.foxinternationalchannels.nl

18
apr
20:00u
Willem II
Hoofdsponsor
Shirtsponsor
Business partners
Deze site is mogelijk gemaakt door en
  • Estate staat voor
    Full Service Internet
    Ons doel is uw online doelen te helpen bereiken.
    Bekijk ons werk
  • Sitecore is hét Customer Engagement Platform Het CMS waarmee u inzicht krijgt in het gedrag van uw klanten.
    Meer informatie