Nieuws.

Willem II zoekt naar verdere kostenreductie

14-07-2012

Het vastleggen van Euphony als nieuwe hoofdsponsor en de steun van alle overige businesspartners en sponsors zorgt voor een solide basis voor de inkomsten die zijn opgenomen in de begroting voor het nieuwe voetbalseizoen.

‘Zeker, de inkomsten zijn belangrijk, maar Willem II moet ook blijven zoeken naar een verdere reductie van de kosten’, zo reageert Marco Faber op het plan om een onderzoek te starten naar lagere kosten voor het Koning Willem II stadion.

‘Er zijn grofweg twee opties’, aldus Faber. ‘Het is interessant om te onderzoeken of de huurkosten variabel zijn te maken. Met ander woorden is het mogelijk de huur mee te laten variëren met het beschikbare budget van Willem II.
Een andere mogelijkheid is te onderzoeken welke mogelijkheden er zijn als gevolg van de ontwikkelingen op de vastgoedmarkt. Nu de waarde van vastgoed is gedaald, zou het voor projectontwikkelaars of beleggers interessant kunnen zijn het stadion van de gemeente over te nemen. Er ontstaat dan een nieuwe relatie, die mogelijk voor Willem II tot een lagere huurprijs kan leiden.’

‘De gemeente start nu een onderzoek, maar het is nog veel te vroeg om nu al te speculeren over alle mogelijke gevolgen. Om die goed in kaart te brengen moeten we wachten op de uitkomsten van het onderzoek’, aldus Faber.

Shirtsponsor
Business partners
Deze site is mogelijk gemaakt door en
  • Estate staat voor
    Full Service Internet
    Ons doel is uw online doelen te helpen bereiken.
    Bekijk ons werk
  • Sitecore is hét Customer Engagement Platform Het CMS waarmee u inzicht krijgt in het gedrag van uw klanten.
    Meer informatie