Nieuws.

Toelichting op begroting en vastleggen hoofdsponsor

14-07-2012

Nu de nieuwe meerjarige hoofdsponsorovereenkomst met Euphony is afgesloten en een solide begroting voor het seizoen 2012/2013 bij de KNVB is ingediend, is Willem II in de gelegenheid hier een toelichting op te geven.

Willem II ontving signalen van onrust onder de leden van het Supporters Collectief Willem II.
De afgelopen weken deden de meest wilde geruchten de ronde; als zouden de Tricolores zich net als in 2010 wederom in de gevarenzone bevinden. Niets is echter minder waar. Direct nadat promotie een feit was, is een gedegen realistische begroting voor het nieuwe voetbalseizoen opgesteld en werden de laatste details rondom het hoofdsponsorschap afgerond. Tijdrovende processen, die met zorg en prudentie dienen te worden doorlopen en waarbij procedures dienen te worden gevolgd alvorens de uitkomst rijp is voor publicatie. Dat moment is nu aangebroken.

De financiën zijn op orde en er wordt geen geld uitgegeven dat niet eerst is verdiend en ontvangen. Hoewel de jaarcijfers over het seizoen 2011-2012 pas dit najaar bekend zijn, is de prognose positief. Willem II zal, net als in 2010-2011, ook het seizoen dat achter ons ligt afsluiten met een bescheiden winst en bouwt haar schulden verder af.  Verder is er geen noodzaak voor een nieuwe reorganisatie. Voor het seizoen 2012-2013 werkt Willem II met een begroting van 8,1 miljoen euro. Door de komst van de nieuwe hoofdsponsor, de reeds afgesloten overige sponsorcontracten en de verkochte SeizoenClubCards is hiervan al een substantieel deel gerealiseerd nog voor de eerste competitiewedstrijd is gespeeld.

Onder leiding van technisch manager Marc van Hintum wordt door de hele technische staf hard gewerkt om de selectie van Willem II met de gelimiteerde beschikbare middelen zo goed mogelijk verder uit te bouwen tot een Eredivisiewaardige spelersgroep, die handhaving op het hoogste niveau kan gaan realiseren. Voor de komende jaren ligt een beleidsplan 'Tricolores Forever' klaar, dat door alle belangrijke sponsoren en business partners wordt onderschreven en als een soort anker is gebruikt voor vaak meerjarige afspraken. Met aansprekende partners als Euphony, DPD, Q-Promotions, Interpolis, Rabobank, Jupiler, Macron, Vanesch Verf en Schrobbelèr is Willem II klaar voor haar terugkeer in de Eredivisie op 10 augustus a.s. in de derby thuis tegen NAC Breda.

Het afgelopen seizoen in de Jupiler League was een moeilijke periode, maar wel een met een heilzame uitwerking omdat een aantal zaken versneld ten uitvoer moest worden gebracht. Handhaving van Willem II in categorie 2 volgens de KNVB financial rating is op basis van de ingediende begroting voor komend seizoen en de realisatie van afgelopen seizoen geen probleem. Dit was de afgelopen tijd één van de hoogste prioriteiten voor directie en Raad van Commissarissen. Dit was echter geen keuze, maar bittere noodzaak. De degradatie uit de Eredivisie stelde directie en Raad van Commissarissen immers voor een aantal 'uitdagingen', waarvan enkele zelfs een nieuwe bedreiging voor het voortbestaan van onze club hadden kunnen betekenen. Dat het oplossen daarvan ten koste is gegaan van meerdere andere zaken met op dat moment lagere prioriteit is helaas een feit; die afwegingen heeft met name Marco Faber als algemeen directeur en enig statutair bestuurder van Willem II constant moeten maken sinds zijn aantreden per 1 juli 2011.

Het kortstondige verblijf in de Jupiler League is op een fantastische wijze afgesloten door promotie via de play-offs en een onvergetelijke huldiging van de Tricolores op de Heuvel op 20 mei j.l. De supporters van Willem II hebben zich een heel seizoen, zowel bij thuis- als uitwedstrijden op een geweldige manier als 12e man achter hun club geschaard, en alle andere clubs in de Jupiler League zijn hiervan (enigszins jaloers!) getuige geweest. Dat Jurgen Streppel en zijn team de gewenste promotie al na één jaar hebben kunnen afdwingen verdient respect en is een signaal dat de gekozen insteek ook op het voetbaltechnische vlak de juiste is. Laten we hier allemaal trots op zijn en het zien als een stimulans om samen verder te werken aan nieuwe voetbalsuccessen.

Alle betrokken bestuurders van Willem II Tilburg B.V. in directie, Raad van Commissarissen en Stichtingsbestuur zijn van harte bereid een open en transparante dialoog met alle betrokkenen en belanghebbenden bij Willem II te voeren. Zeker ook met de vertegenwoordigers van de verschillende supportersgeledingen! Maar wel met respect voor elkaar, omdat ieder vanuit zijn of haar eigen rol en verantwoordelijkheid het beste met Willem II voor heeft en daar zijn of haar bijdrage met volle overtuiging voor levert. Het platform dat de Clubraad van Willem II biedt voor regulier overleg tussen alle betrokkenen zal het komend seizoen verder invulling moeten krijgen. Laten we ons samen opmaken voor een fantastisch nieuw voetbalseizoen in de Eredivisie.

25
apr
20:00u
Willem II
Hoofdsponsor
Shirtsponsor
Business partners
Deze site is mogelijk gemaakt door en
  • Estate staat voor
    Full Service Internet
    Ons doel is uw online doelen te helpen bereiken.
    Bekijk ons werk
  • Sitecore is hét Customer Engagement Platform Het CMS waarmee u inzicht krijgt in het gedrag van uw klanten.
    Meer informatie